
Zmiany na Starościńskiej
Wykonawca nowej trasy tramwajowej na ul. Rakowieckiej rozpocznie we wtorek, 29 kwietnia, przebudowę skrzyżowania Starościńskiej z Rakowiecką. Ulice stracą połączenie.
To niedługa trasa, ale wiele zmieni w codziennych dojazdach do centrum. Tramwaj na Rakowieckiej pozwoli dojechać do stacji metra Pole Mokotowskie i połączy Puławską z al. Niepodległości. A to oznacza, że do kolejnych miejsc w stolicy będzie można dojechać tramwajem. Przejazd z Wilanowa do metra przy Polu Mokotowskim zajmie około 15 minut, a z Dolnej – mniej niż 10 minut.
Zbudujemy około 1000 metrów nowych torów na Rakowieckiej między Puławską a Aleją Niepodległości. Przebudujemy także skrzyżowanie przy Alei Niepodległości. Tory na tej ulicy pobiegną jej północną stroną i zajmą część obecnej jezdni. Do dyspozycji kierowców będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około 6 metrów po południowej stronie. Ulica nabierze kameralnego charakteru i będzie przypominać drugą część Rakowieckiej, między al. Niepodległości a Wołoską, gdzie jeżdżą tramwaje. Prace obejmą też przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem. Powstaną też cztery nowe perony tramwajowe. Nowa trasa będzie wymagała zasilania tramwajów w energię elektryczną i dlatego zostanie zmodernizowana podstacja trakcyjna przy Wiśniowej. Przebudowana zostanie też infrastruktura podziemna jak, instalacje elektryczne, sieć gazowa, wodociąg i kanalizacja.
Na Rakowieckiej będą zielone tory z rozchodnikiem, a ich długość wyniesie około 500 metrów. To będą kolejne takie tory w stolicy – jest ich już ponad 31 km. Zaplanowano też zasadzenie 39 dużych drzew w tzw. standardzie warszawskim, co oznacza, że w momencie zasadzenia będą miały obwód pnia 25 cm. Wysokość nowych drzew to 5 metrów, co oznacza że będą sięgać drugiego piętra. Sadzenie drzew wzdłuż torów tramwajowych staje się już stołecznym standardem. Oprócz drzew zostanie zasadzonych ponad 900 krzewów i ponad 3000 bylin, traw i cebulek kwiatowych.
Wykonawca nowej trasy tramwajowej na ul. Rakowieckiej rozpocznie we wtorek, 29 kwietnia, przebudowę skrzyżowania Starościńskiej z Rakowiecką. Ulice stracą połączenie.
Budowa trasy tramwajowej na ulicy Rakowieckiej wchodzi w kolejny etap. Od soboty, 26 kwietnia, kierowcy nie przejadą aleją Niepodległości w stronę Ursynowa pomiędzy ulicą Stefana Batorego a Narbutta. Inaczej pojadą tramwaje.
Przygotowujemy się do wprowadzenia dużych zmian w organizacji ruchu na Mokotowie. W związku z budową nowego odcinka torów na ul. Rakowieckiej, od ostatniego weekendu kwietnia, tramwaje nie będą kursowały al. Niepodległości, Rakowiecką, św. Andrzeja Boboli i Wołoską. W tym czasie kierowcy pojadą tylko jedną jezdnią al. Niepodległości.
Rakowiecka odzyska połączenie z Puławską. W piątkowy wieczór (29 listopada) otworzymy przejazd między Wiśniową a Puławską. Rozpoczynają się prace na skrzyżowaniu z aleją Niepodległości.
Rakowiecka odzyska połączenie z Puławską. W piątkowy wieczór (29 listopada) otworzymy przejazd między Wiśniową a Puławską. Rozpoczynają się prace na skrzyżowaniu z aleją Niepodległości.
Balzola zakończyła prace przy przebudowie wodociągu na skrzyżowaniu Wiśniowej i Rakowieckiej. W poniedziałek 16 września wraca wcześniejsza organizacja ruchu – skrzyżowanie będzie przejezdne, a odcinek Wiśniowej przy Urzędzie Dzielnicy Mokotów znów będzie jednokierunkowy.
długość planowanej
trasy
zasadzonych nowych drzew
nowe perony przystankowe
zielonego torowiska
Tak, jak w przypadku powstające trasy do Wilanowa i na Kasprzaka, tramwaj na Rakowieckiej istniał już wcześniej. Tory, dokładnie na tym samym odcinku, także na północnej części ulicy, istniały między 1927 a 1967 rokiem. Pięć linii tramwajowych jadących po Rakowieckiej tym odcinku zostało zastąpionych autobusami. Lata 60. i 70. nie były dobrym czasem dla tramwajów w stolicy. Wiele tras w Warszawie zlikwidowano uważając, że rozwiąże to problem zakorkowania ulic. To już przeszłość a światowym trendem jest budowa tramwajów. Od 1985 roku liczba miast na świecie, gdzie są tramwaje zwiększyła się z 250 do ponad 400.