Obiekt, zaplanowany pod Parkiem Pięciu Sióstr i Alejami Jerozolimskimi, budowany jest metodą podstropową („od góry do dołu”). W pierwszej kolejności wykonywane są ściany szczelinowe, następnie strop. Po jego wykonaniu prace schodzą pod ziemię.
Obecnie trwają prace związane z wykopem podstropowym na terenie parku – pod ziemią, pod gotowym już stropem, pracują koparki, które zwożą urobek, który jest następnie wydobywany przez otwory technologiczne. Na odcinku ok. 300 m tunelu wykonawca dokopał się już do poziomu docelowej głębokości tunelu, która mieści się w przedziale od ok. 10 do 10,8 m. Układane są także zbrojenia pod płytę denną, czyli „podłogę” tunelu – w ostatnich dniach zalano betonem pierwszą sekcję o grubości ok. 1 m.
Docelowo tunel zostanie przykryty warstwą ziemi o wysokości od 1,9 do 2,6 m. Odtworzone zostaną alejki i wykonane zostaną nasadzenia. Udało się uniknąć dużych strat przyrodniczych, bo park Pięciu Sióstr od początku był zaprojektowany w taki sposób, by zagwarantować rezerwę pod budowę trasy tramwajowej. Przykładowo, w śladzie tej rezerwy, gdy park powstawał, nie sadzono drzew.
Połowa gwiazdy już leży
Wykonawca kontynuuje prace przy nowym torowisku. Na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. leżą pierwsze nowe szyny, a podbudowa torów wykonana jest do wysokości ul. Białobrzeskiej. Teraz, po zakończeniu przebudowy ciepłociągu, wykonawca rozszerzy front robót na powierzchni przy budowie docelowego układu komunikacyjnego.





