Aktualności

Wykonawca poprawia przejścia wzdłuż budowy tramwaju do Wilanowa

Otrzymujemy dużo uwag dotyczących chodników i przejść w rejonie budowy tramwaju do Wilanowa. Nieustająco domagamy się od naszego wykonawcy stałego poprawiania warunków dla pieszych i rowerzystów. Na tymczasowych przejściach pojawiły się specjalne maty, a na wielu odcinkach wykonawca ułożył nowe chodniki. Mieszkańcy powinni w najbliższych tygodniach odczuć wyraźną poprawę.

Na początku września wykonawca oddał chodnik łączący Puławską ze skrzyżowaniem z Belwederską i Gagarina. Od Puławskiej piesi korzystać będą z nowego chodnika po południowej stronie ulic Goworka i Spacerowej, a od pasów przy hotelu Regent – z chodnika po stronie północnej. Ponownie udostępnione zostanie przejście dla pieszych przez Belwederską na południowym wlocie skrzyżowania.

Wykonawca skończył też duży fragment docelowych chodników na Puławskiej (po stronie wschodniej, między ul. Goworka a Skolimowską, wraz z odcinkiem drogi rowerowej). Rozpoczęły się prace brukarskie po stronie zachodniej ulicy Puławskiej.

Budowa tramwaju do Wilanowa jest miejscami uciążliwa, zdajemy sobie z tego sprawę. Dużo uwag krytycznych dotyczy organizacji ruchu pieszego i rowerowego w rejonie inwestycji. Nieustannie zwracamy uwagę wykonawcy na konieczność poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego na odcinkach ulic objętych inwestycją. Na budowie cały czas są obecni przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, zbieramy i przekazujemy do wykonawcy uwagi od mieszkańców, a wykonawca na bieżąco poprawia organizację ruchu.

Na kluczowych skrzyżowaniach pojawiły się specjalne maty na żwirze – w miejscach, w których nie zakończyły się prace przy docelowych nawierzchniach. Zadaniem tych mat jest ułatwienie poruszania się, zwłaszcza dla osób starszych czy z wózkami. Ponadto wykonawca ma zapewnić czytelnie wytyczone i oznakowane „korytarze” z barierek.

Budimex deklaruje, że na przełomie września i października 2024 r. zostanie zapewniona pełna ciągłość komunikacyjna dla pieszych wzdłuż całej budowanej trasy do Wilanowa (za wyjątkiem okolic św. Bonifacego). Częściowo infrastruktura ta będzie w stanie docelowym, a częściowo wykorzystane będą istniejące ciągi, które zostaną uwolnione od większości przeszkód.

Na skrzyżowaniu z al. Witosa docelowy układ chodników, po północno-wschodniej stronie skrzyżowania (odcinek od Idzikowskiego do Witosa), ma być gotowy na przełomie października i listopada, a na skrzyżowaniu z al. Hlonda – do końca 2024 r.