Aktualności

Ułatwienia dla autobusów na Ochocie w czasie budowy trasy tramwajowej

Wraz z początkiem roku szkolnego na ulicach Ochoty powstaną nowe buspasy. Ułatwią przejazd autobusom komunikacji miejskiej w czasie budowy linii tramwajowej na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. W czwartek, 5 sierpnia, pierwszy buspas pojawi się na ul. Szczęśliwickiej.

Nowa trasa tramwajowa to nie tylko układanie torów i budowa przystanków. W pierwszej kolejności trzeba uporządkować wszystkie kolidujące instalacje podziemne. Dodatkowo w przypadku tramwaju do dworca Warszawa Zachodnia należy wykonać tunel. To wszystko powoduje utrudnienia w ruchu drogowym. Pierwsze prace na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. rozpoczęły się w czerwcu, a od sierpnia zwężony jest fragment ulicy – pomiędzy ulicą Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr.

Aby ułatwić poruszanie się w tym rejonie komunikacją miejską, wykonawca został zobowiązany do urządzenia buspasów. 

Buspas na ulicy Szczęśliwickiej

Od środy, 4 września, od godziny 22:00 do czwartku, 5 września, do godziny 8:00 budowniczowie tramwaju będą wyznaczali buspas na ulicy Szczęśliwickiej, pomiędzy Opaczewską a Kopińską. Ułatwi on wyjazd autobusów linii 184 z pętli Szczęśliwice w kierunku ulicy Sokołowskiego „Grzymały” i dalej do Dworca Zachodniego oraz 154 i 172, które jadąc w stronę dworca, skręcają z Bitwy Warszawskiej w Szczęśliwicką.

Wyznaczenie buspasa wymaga likwidacji azyli na przejściach dla pieszych u zbiegu z ulicami Dobosza i Częstochowską. W zamian, na tych dwóch skrzyżowaniach oraz przy Rokosowskiej, zamontowane będą progi zwalniające. Na fragmencie od ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Częstochowskiej ustawiony zostanie zakaz postoju – pomiędzy Rokosowską a Częstochowską także na wyznaczonych miejscach parkingowych. Na jezdni w kierunku ulicy Dickensa taki zakaz będzie obowiązywał przed skrzyżowaniem z ulicą Dobosza.

Buspas na ulicy Sokołowskiego „Grzymały”

Nowy odcinek buspasa łączy się z ciągiem ulic, na których funkcjonuje wydzielony pas ruchu dla Warszawskiego Transportu Publicznego (i dopuszczonych pojazdów). To około 9 kilometrów pasa, który – z krótkimi przerwami wynikającymi z remontu wiaduktów Trasy Łazienkowskiej i organizacji ruchu – prowadzi od Ronda Wiatraczna aż do Alej Jerozolimskich. Odcinek na ulicy Sokołowskiego „Grzymały” został wykonany przez kolejarzy w związku z robotami w tunelu przy Dworcu Zachodnim. Prace te zakończyły się z końcem sierpnia, wszystkie części tunelu są ponownie przejezdne i teraz buspas będzie służył podczas budowy linii tramwajowej na Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dzięki niemu autobusy kilkunastu linii sprawniej poruszają się między dwoma brzegami Wisły, łącząc odległe dzielnice Warszawy. 

W kolejnych etapach budowy, przy zmianie organizacji ruchu, również przewidziane są ułatwienia dla komunikacji miejskiej.