Aktualności
Tramwaj do Wilanowa: Ułatwienia przy na św. Bonifacego. Zamknięta Spacerowa
Od soboty, 16 listopada, kierowcy znowu przejadą ulicą św. Bonifacego przez skrzyżowanie z Jana III Sobieskiego – tym samym zniknie tymczasowa zawrotka przez tory, która była zlokalizowana za skrzyżowaniem. Tego samego dnia wykonawca rozpoczną prace na jezdni ulic Spacerowej w stronę Puławskiej (do góry).
W nocy z piątku na sobotę, z 15 na 16 listopada, robotnicy zlikwidują tymczasową zawrotkę przy św. Bonifacego. Kierowcy jadący ulicą Jana III Sobieskiego skręcą w św. Bonifacego bezpośrednio na skrzyżowaniu. Wróci także przejazd prosto ulicą św. Bonifacego od strony Powsińskiej w kierunku alei Sikorskiego. Otwarcie przejazdu przez skrzyżowanie umożliwi powrót autobusów linii 185 na trasę podstawową w kierunku CH Ursynów, 189 w stronę Os. Górczewska oraz N83 do Piaseczna. Swoją trasę zmienią autobusy linii 163.
Tej samej nocy: z piątku na sobotę, z 15 na 16 listopada, zostanie zamknięta jezdnia ulic Spacerowej i Goworka prowadząca pod górę – od Belwederskiej do Puławskiej. Zostanie umożliwiony jedynie dojazd do posesji. Objazd poprowadzi z ulicy Jana III Sobieskiego, Dolną do Puławskiej. W drodze do centrum utrudnienia można także ominąć Belwederską i Alejami Ujazdowskimi. Autobusy linii 167 i 168 w kierunku Bemowa i Spartańskiej oraz nocne N31 i N81, jadące do Dworca Centralnego będą kursowały ulicami Belwederską i Bagatela, przez plac Unii Lubelskiej i Boya-Żeleńskiego.
Utrudnienia na Spacerowej potrwają około 3 tygodnie. Budimex przystępuje do drogowych prac wykończeniowych na ul. Spacerowej. Na jezdni „do góry” pojawi się już ostatnia warstwa asfaltu. Czas trwania utrudnień jest warunkowany koniecznymi do wykonania licznymi pracami. Budowniczowie muszą wyregulować na tym odcinku aż 40 studni wraz z wykonaniem kominów włazowych. Do tego założono czyszczenie kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej wraz dokonaniem odbiorów przez gestorów sieci, co zająć może nawet siedem dni. Zakres robót obejmuje również regulację krawężników, poprawę wjazdów czy wykonanie pętli indukcyjnych związanych z sygnalizacją świetlną.
Wykonawca w czasie prac musi zapewnić dostęp służbom ratowniczym i komunalnym do znajdujących się przy ulicy budynków. To sprawia, że roboty muszą być rozłożone w czasie – z uwagi na konieczność zachowania przejezdności nie jest możliwa jednoczesna regulacja włazów, wpustów ulicznych czy krawężników. Jednocześnie, aby zagwarantować odpowiednią trwałość wykonanych elementów infrastruktury, konieczne jest dochowanie reżimu technologicznego. Przykładowo wymagany okres dojrzewania betonu wynosi siedem dni od wykonania regulacji ostatniej studni.