Aktualności

Pierwszy Hyundai na Belwederskiej

W nocy z niedzieli na poniedziałek sprawdzaliśmy sieć trakcyjną i wszystkie rozjazdy na skrzyżowaniu Spacerowej, Gagarina i Belwederskiej. To dopiero początek licznych testów, jakie musi przejść nowo budowana infrastruktura tramwaju do Wilanowa.

Wpierw na ul. Spacerową, Belwederską i Gagarina wjechał wóz pomiarowy. Jego zadaniem było sprawdzenie poprawności montażu i naciągu sieci nad wszystkimi nowymi torami. Sprawdziliśmy wszystkie cztery łuki na skrzyżowaniu, a samym tramwajem dojechaliśmy – po obu torach – aż do wejścia do parku Promenada.

Po udanych przejazdach wagonu sieciowego mogliśmy przejść do zasadniczych testów nowych zwrotnic, z wykorzystaniem dwóch Hyundaiów. Sprawdzaliśmy prawidłowość działania systemów sterowania rozjazdami, w tym przede wszystkim, czy zwrotnice nie przestawiają się pod jadącym bądź stojącym tramwajem (tzw. podcinanie). W sumie plan zakładał ponad 20 różnych scenariuszy ruchowych.

To na razie początek prób na nowej trasie wzdłuż Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej – ze szczególnym uwzględnieniem krańca przy Branickiego. Wykonawca podtrzymuje deklarację, że uruchomienie tramwajów z pasażerami do Miasteczka Wilanów będzie możliwe na przełomie października i listopada. Zakładamy, że większość przejazdów próbnych – już po całej trasie – będziemy mogli przeprowadzić w II połowie miesiąca.

 

Trasa, którą uruchomimy, będzie liczyła 6,5 km. W ostatnich kilku dekadach nie oddawaliśmy tak długich odcinków. Licząc z Kasprzaka i Gagarina, w tym roku oddamy ponad 10 km nowych torowiska.