Aktualności

Tramwaj do wilanowa

Łunochod czy marsjański łazik?

Dziś wykonawca taką maszyną pracował na budowie tramwaju do Wilanowa. Betonowa płyta pod torami ma powstawać szybciej. Jednak tory będą zielone, nie betonowe – cała konstrukcja z szynami będzie rodzajem doniczki, w której rósł będzie rozchodnik.

Ta intrygująca maszyna to układarka do mas betonowych, która jest wykorzystywana do formowania betonowej płyty podtorowej na odcinku próbnym. Całość wykonywana jest  metodą ślizgową. Polega ona na realizacji budowli z betonu za pomocą tzw. ślizgów, czyli ruchomych szalunków. 

Maszyna będzie pracować z prędkością 1 metra na 3 minuty. Przez 12 godzin jest w stanie zbudować 240 metrów podtorza, które zostanie wykonane ze specjalnej mieszanki wzmacnianej włóknami syntetycznymi. Zastosowane zostaną także materiały wibroizolacyjne, które zabezpieczą wysoką redukcję drgań i zapewnią trwałość konstrukcji na obciążenia statyczne i dynamiczne.