Aktualności

Kolejny etap budowy tramwaju do Dw. Zachodniego. Prace w Alejach Jerozolimskich

Od nocy z 18 na 19 października zmieniamy organizację ruchu w Alejach Jerozolimskich na wysokości Dworca Zachodniego. Wykonawca rozpoczyna budowę kolejnego odcinka tunelu tramwajowego. Ruch kołowy w obu kierunkach będzie się odbywać po północnej jezdni, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu (w tym buspasy).

Wykonawca tramwaju do Dw. Zachodniego przymierza się do rozszerzenia frontu robót i niebawem rozpocznie budowę tunelu tramwajowego na przecięciu przez Aleje Jerozolimskie. Powstały już „przewiązki” między jezdniami, co umożliwi zamknięcie od nocy z piątku na sobotę 18/19 października jezdni południowej – w kierunku centrum – pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r. a Sokołowskiego „Grzymały”. Kierowcy pojadą w obu kierunkach jezdnią północną. Zachowane będą trzy pasy w każdą stronę – w tym buspasy.

Prosimy, w miarę możliwości, o wybieranie alternatywnych tras przejazdu. Aby zmniejszyć utrudnienia i usprawnić przejazd na trasie objazdowej, w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich, łączącym Aleje Jerozolimskie od strony Ursusa i Pruszkowa z al. Prymasa Tysiąclecia, oraz w środkowej części przejazdu pod torami w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostaną udostępnione dwa pasy ruchu.

Tunel tramwajowy będzie budowany metodą podstropową. W pierwszej kolejności wykonawca przystąpi do demontażu warstw nawierzchni i usunięcia kolizji. Następnie rozpocznie wykonywanie murków prowadzących dla ścian szczelinowych oraz wykona przesłonę zabezpieczającą przed napływem wód gruntowych w technologii jet-groutingu. Po wykonaniu ścian szczelinowych i stropu górnego odtworzone zostanie zagospodarowanie terenu na powierzchni (w tym przede wszystkim jezdnia), a dalsze prace będą prowadzone już pod ziemią („od góry do dołu”).

W najbliższych miesiącach nastąpią kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu. Prace w Alejach Jerozolimskich będą prowadzone etapowo – z zachowaniem przejezdności ulicy. Wykonawca będzie zajmować kolejne fragmenty Alej, a ruch kołowy będzie przekładany. Utrudnienia w tym miejscu powinny zakończyć się w okolicach wakacji 2025 r.

Ponadto na przełomie października i listopada 2024 r. wykonawca planuje też rozszerzyć front robót w ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – na odcinku pomiędzy Szczęśliwicką a Grójecką. Tu także kierowy pojadą jedną jezdnią w obu kierunkach.